Sociale medier
Vi har installeret et Twitter-plugin, Tweet Blender, på vores researchsite. Vi har brugt følgende hashtags: #giftivandet, #pesticider, #landbrug og #miljø. Når folk bruger førnævnte hashtags, vil de komme frem i vores Tweet Blender, og dermed kan man som læser får en meroplevelse i form af andre opdateringer om pesticider, landbrug og miljøet. #giftivandet har vi brugt som vores eget hashtag, så alle vores tweets kan ses samlet.
Vi har valgt at holde fast i vores egne Twitter-profiler,@kbkristiansen og @kurtras, så vi ikke ville være nødsaget til at lukke en Twitter-profil ned, når projektet slutter. Derudover har vi 80 followers p.t. på vores private profiler. Vi har vurderet, at det ville være svært at komme ud til det samme antal mennesker med en nystartet profil.
Vi lancerede vores Facebook-gruppe, før forløbet begyndte. Vi havde en formodning om, at det ville betyde flere “likes”. Men selv om gruppen har kørt i lang tid, så kan vi se, at det stort set kun er venner og bekendte, der benytter sig af siden. Vi kunne muligvis også have gjort mere ved at oploade flere artikler fra eksterne medier og stille flere spørgmål til brugerne for at få dem til at interagere endnu mere end tilfældet har været. På trods af de få “likes” kan vi se i vores graf i Facebook, at vi er nået ud til 193 profiler, da kurven var på det højeste niveau.